چاپ پلی استر, مقالات

چاپ روی پلی استر

چاپ روی پلی استر

آیا می دانید چگونه به درستی روی مواردی مانند پیراهن، پیراهن پلی استر و سایر لباس های ورزشی چاپ کنید؟ چاپ پلی استر می تواند یکی از چالش برانگیزترین تکنیک های چاپ برای تسلط به دلیل میزان حرارت مورد نیاز برای ایجاد طرح شما باشد. گرما باید به دقت محاسبه شود تا اطمینان حاصل شود که مواد با مشکلاتی مانند مهاجرت رنگ و انقباض مواجه نمی شوند.

چاپ روی پلی استر

چاپ روی پلی استر

 

چه چیزی چاپ روی پلی استر را خاص می کند؟

چاپ روی اقلام ساخته شده از پلی استر با مجموعه ای از چالش ها همراه است. به عنوان مثال، انتقال رنگ هنگام چاپ روی پلی استر رایج است. و انتقال رنگ زمانی اتفاق می افتد که رنگ‌های طرح شما به رنگ پایه یا رنگ‌های دیگری که در طرح هستند، ترکیب می‌شوند که این کار می تواند یک واکنش شیمیایی خفیف ایجاد کند و سایه برخی از رنگ های جوهر موجود شما را تغییر دهد. 

برای جلوگیری از بروز این مشکل، ممکن است بخواهید از یک جوهر سفید برای جلوگیری از انتقال رنگ استفاده کنید. همچنین باید مطمئن شوید که طرح شما در دمای مناسب کاملاً خشک شده است. می توانید با استفاده از یک تفنگ درجه حرارت در طول فرآیند پخت، اطمینان حاصل کنید که این مرحله را به درستی انجام می دهید تا خیلی گرم یا خیلی سرد باشد.

انقباض نیز می تواند با پارچه پلی استر اتفاق بیفتد. این به دلیل اعمال گرمای بیش از حد به پارچه است که باعث می شود اندازه آن کوچک شود و ظاهر چاپ شما را خراب کند. باز هم، می توان با موفقیت با استفاده از تفنگ درجه حرارت از این امر جلوگیری کرد.

نحوه انجام چاپ روی پلی استر

برای چاپ پلی استر، شما از یک روش چاپ روی صفحه (که به عنوان غربالگری ابریشم نیز شناخته می شود) استفاده می کنید تا طرح و چاپ خود را بر روی لباس مورد نظر خود قرار دهید. با ترکیب جوهر پلاستیزول با این نوع چاپ می توانید محصولی با کیفیت و آماده برای ورزش به دست آورید. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از پارچه های ورزشی وجود دارد و قرار نیست با همه آنها به یک اندازه رفتار شود. به عنوان مثال، ژرسه ها دارای سوراخ های کوچکی هستند و می توان آنها را با پر کردن سوراخ ها یا باز گذاشتن آنها چاپ کرد. وقتی سوراخ‌ها باز می‌مانند، مواد قابل تنفس باقی می‌مانند و ارتباط نزدیک‌تری با پارچه‌های عملکرد واقعی دارند. ممکن است بخواهید از مشتری خود بپرسید که ترجیحات آنها قبل از چاپ روی لباس یا لباس های دیگر با سوراخ های باز در آن چیست.

هنگامی که برای چاپ آماده شدید، لباس را روی یک پلتفرم قرار می دهید و سطح صافی برای قرار دادن طرح خود ایجاد می کنید. در مرحله بعد، باید جوهر خود را با حرکات یکنواخت بکشید و میزان فشار را بسته به میزان وضوح تصویر خود تنظیم کنید. یکی یکی، هر رنگ در صورت نیاز لایه بندی می شود و در دمای نسبتاً پایین پخت می شود. بین هر رنگ فلاش کیور خواهید زد و مطمئن شوید که جوهر بیش از حد گرم نمی شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *