مقالات

چاپ جعبه دارویی

چاپ جعبه دارویی

جعبه‌های دارویی به چند گروه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند؛ یک سری داروها هستند که در فضای کسب و کار به آن‌ها داروی تقویتی یا درمانی می‌گویند. داروهای درمانی عرفا چاپ‌های ساده‌ای دارند؛ تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و رنگ‌های ساختگی که رنگ‌های واحدی هستند مثلا آبی و مشکی، قرمز و مشکی، سبز و مشکی.عرفا در دو رنگ جمع‌بندی می‌شوند. نوشته‌های جعبه دارویی به رنگ مشکی بوده و مابقی حالات و گرافیک روی جعبه از یک رنگ واحد است. در فضای داروخانه هم این موضوع رنگ برای پیدا کردن داروی مورد نظر بسیار راحت‌تر می‌شود.شرکت های دارویی نسبت به محصول و چاپ و بسته بندی جعبه دارویی خود بسیار آگاه هستند. شما نمی توانید جعبه های رنگارنگ و جذاب کاغذی را نادیده بگیرید. همه می خواهند جعبه های کاغذی سفارشی جذاب برای داروهای خود تهیه کنند. جعبه های مقوایی سفارشی باید دارای طراحی چشم نواز و مواد محکم باشند. برای انتقال اطلاعات مناسب و کامل چاپ در اکثر جعبه های بسته بندی مورد نیاز است زیرا آن­ها نیاز به اطلاعات مناسب برای مصرف کنندگان آن محصول دارند.

 

جنس جعبه دارویی

جنس جعبه‌های دارویی قاعدتا و عرفا باید از جنس مقوای بهداشتی و ایندربرد باشد چون مستقیما با دارو در تماس است.

چاپ جعبه دارویی

از همه مهم‌تر مصرف‌کننده‌ی نهایی است؛

به دلیل اینکه مصرف کننده‌های دارو ممکن است از هر طیف سنی باشند، مصرف دارو با داشتن یک رنگ واحد که به چشمشان آشنا باشد برایشان راحت‌تر می‌شود.

مصرف کننده‌هایی که سن زیادی دارند، ممکن است نتوانند اسم دارو را بخوانند اما از روی رنگ قرص یا جعبه، دارو را می‌شناسند و انتخاب می‌کنند.

پس دلیل اینکه چرا یک بسته‌بندی دارو سی سال است که هیچ تغییری نکرده؛

با وجود اینکه در بیست سال گذشته صنعت چاپ پیشرفت زیادی داشته و تغییرات گسترده‌ای در آن اتفاق افتاده، موضوعی است که به آن اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *